fredag 10 februari 2012

Jag ska egentligen inte jobba här


Ur recension av Sara Beischers " Jag ska egentligen inte jobba här" av recensenten Therese Eriksson i Lo-tidningen:


"En samstämmig kritikerkår har med emfas uttryckt
hur vältajmat det är att Sara Beischers debutroman Jag ska egentligen inte jobba här kommer ut samtidigt som Carema-skandalerna avlöser varandra på ett till synes oändligt löpande band.

Jag håller inte med om det.

Förutom att det såklart är positivt och glädjande för en debutant om hennes roman får mer uppmärksamhet och säljer bättre på grund av sin aktualitet – så anser jag att den kom i precis fel tid.

För Sara Beischers roman om den 19-åriga Moa som när skådespelardrömmar och jobbar i äldrevården i väntan på det riktiga livet, är inte en bok som ska understryka en skandaltillvaro.

Läs här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar